Förlossning.
Såå, idag är Wilton 6 dagar gammal, herrejesus vad tiden springer iväg!

Tänkte försöka sammanfatta förlossningen här nu, så gott som jag minns det.

Började väl natten till nya året då vi fick fara in på förlossningen med ca 5 minuter mellan värkarna, slutade med att vi fick åka hem igen då dom sa att det inte hänt någonting än. 
Dagen efter for vi tillbaka igen, med tätare värkar, fick fara hem.. 
Den 2a var vi till barnmorskan på morgonen, satt där med 3 minuter mellan värkarna så hon ringde förlossningen & bad om igångsättning eller en sovdos. 
For in till förlossningen igen, dom började prata om att ta hinnorna, efter 2 timmars väntan så fick jag med mig 2 citodon & en insomningstablett hem. 
For hem o tog dom, fick sova ca 2-3 timmar innan jag vaknade igen med världens värkar.
Gick o la mig i badkaret & trodde jag skulle dö där.. 
Ringde in till förlossningen igen & berättade om allting o sa det att "nu kommer vi in o åker inte hem förrän lillen är ute!", så for in igen på kvällen den 2a, och tur var väl det!

Fick rum på Gyn då det inte fanns några andra rum, skulle få en sovdos där men så låg jag där en stund innan vattnet helt plötsligt gick.
Då kom en barnmorska och sa "vattnet har gått, vi får strunta i sovdosen & gå o föda barn istället". 
Så gick in på förlossningsavdelningen, fick ett rum där & väl där gick allting väldigt snabbt tycker jag!
Fick börja med lustgasen direkt när vi kom dit och efter en liten stund kom narkosläkaren och satte i epiduralen på mig (efter 6 försök & en kirurg på plats). 
Då Wilton hade bajsat i magen så fick jag feber & dom gav mig antibiotika i droppet. 
Sista gången dom kollade hur öppen jag var så hade jag bara öppnats 6cm, men typ 30 min senare sa jag åt dom att jag var tvungen att börja krysta så dom kollade igen & mycket riktigt så var det dags. 

Så lille Wilton föddes den 3e Januari 2019, 13 dagar sent ❤️

4056 gram kärlek!
52 cm lång!

Helt sjukt hur kroppen fungerar! 

Så nu ligger jag här bredvid en sprallig 6 dagars bebis 🥰

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress